Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

kemas stor dan komik papa

hi semua....
buat apa?
kejap je dah masuk ogos kan
cepat betul masa berlalu
harini dah khamis
esok jumaat... lusa cuti balik
last week macam baru je tinggalkan...
dah jumpa sabtu semula..

ok...citer pasal sabtu lepas...
eceli sepatutnya aku gi kursus untuk t.o.t pusat koko UPM
sekali aku demam la pulak
sekarang ni badan aku cepat betul sakit
stress sikit demam
stress sikit demam

stress je tau... stress dgn keje pejabat
org cakap kerajaan banyak dok relex...
ye la tu....
sekarang xde relex2 da..
semua multitasking...xde masa nak relex
10 keje sorang buat..semua nak cepat
dulu 10 keje at least ada 2 ke 3 orang buat...
kalau dah keje 3 orang sorang buat..xke ko stress...??
dpt bos mcm rimau kuat marah...
bertambah 100x stresss..haha


ok la..sambung citer...
disebabkan aku demam...berpeluh2 la keje aku..
since khamis demam...hari sabtu aritu baru betul2 aku beransur pulih...
tu pun kepala rasa pening2 sikit...mild je
biar demam sakit badan sikit2...bukan demam dengan sakit kepala teruk..
yg tu nak pejam mata pun xboleh kan?? 
tp mlm jumaat tu aku leh gi keluarkan barang dari stor bawah tangga..
puncanya nak kuarkan kipas kaki dalam tu
kipas sediaada dah rosak...
syafiqah pakai kipas kaki dlm bilik dia...maklumla musim panas skrg
dah la bilik dia xde aircond..
nak harapkan kipas syiling...xrasa ko...
teringat ada kipas spare leh la ganti..kipas spare hadiah dari dinner fmily day opis hubby PBJV 7 tahun lepas..xpernah pakai
nak kuarkan kìpas sekotak..tp sebilik stor aku kena keluarkan
sbb kipas ni dok bahagian dlm sekali

dah alang2 aku kemas stor buang khazanah lama yg xberguna...
dan ada komik laki aku kat 6 kotak dlm tu aku keluarkan sekali
saje nak check...
boleh jual sekali cadangnya...
berpeluh2 aku mlm tu
terus lena tido...kalau x..2 mlm xtido sbb demam teruk

dah kuar kipas n pasang...sekali xleh pakai kipas lama tu ko...
bengong
sayangnya....😣😣😣

esoknya....
dah kuarkan kotak2 buku komik tu
dok depan pintu rmh..
xkan nak biar...
aku ckp kat hubby kot leh jual
membebel dia kat aku
itu duit dia kumpul masa sekolah la...
dulu sehari kumpul 50sen...
komik senaskah rm2.50..
bertiga beli komik dgn adik uda dan adik kamal...pastu aku lak nak jual..
dia pun simpan kat 20 thn...


yela... last2 aku kemas balik buku ikut tajuk n no. jilid buku...
irfan n syafiqah punyalah suka...
tajuk kat 10 jenis la jugak

antara tajuk yg ada:

Misteri Naga
Mutiara Naga
X-Hunter
Penjelajah Jojo
Yuyu Hakusho
Penyiasat Remaja ada 4 topik yg berlainan
Great Teacher Onizuka (GTO)
Getbackers
Pakar Judo
yg lain xingat...



pastu budak2 request nak baca buku ni
so..aku susun elok2 kat rak buku aku sebijik ni...
sblm ni aku letak mainan anak...
mainan murah mcm hadiah happymeal mcd tu leh la buang

lepas siap susun...
ada jugak komik yg anak2 xleh baca lg mzm tajuk great teacher onizuka n getbackers..
n ada 4 lagi tajuk komik aku simpan sbb xcukup tempat nak letak....

kira ok la jugakkan komik bertukar tangan n generasi
skrg anak2 lak baca....
lepas abis baca mungkin leh jual kot nnt...
ok daa



No comments:

Related Posts with Thumbnails